case-study-min

case-study-min

CASE STUDY – NASZE WDROŻENIA

Grupa De Heus

Branża:
produkcja paszy

Wdrożyliśmy:

  • mobilny CRM (CRMinMove)

 

Zalety aplikacji:

  • mobilna i natychmiastowa obsługa klienta w dowolnym miejscu
  • szybszy obieg informacji między działami firmy
  • optymalizacja tras dojazdu do klientów

JAK TO SIĘ ZACZĘŁO?

Przygoda z CRMinMove rozpoczęła się w 2010 roku. Po uporządkowaniu najważniejszych procesów, między innymi produkcji i logistyki, przyszedł czas na elastyczne rozwiązanie dla sprzedaży. Royal De Heus Animal Nutrition poprosił Grupę Kotrak o utworzenie aplikacji CRM. W pierwotnym zamyśle miała ona udostępniać możliwości modułu CRM systemu Comarch ERP XL na urządzeniach przenośnych.

PIERWSZA WERSJA

W 2011 roku klientowi została oddana do użytku pierwsza wersja aplikacji. Dawała ona możliwość dodawania raportów z wizyt, modyfikacji danych obecnych klientów i dodawania nowych. Aplikacja ta działała na laptopach i była zintegrowaną częścią aplikacji Outlook. CRMinMove został stworzony w technologii Microsoft .NET w oparciu o WinForms, co spowodowało, że interfejs aplikacji był bardzo zbliżony do wszystkich „okienek” w systemie Windows. Osadzenie modułu CRM w aplikacji Outlook było możliwe dzięki frameworkowi Add-In Express.

Takie rozwiązanie dało klientowi możliwość gromadzenia większej liczby raportów z wizyt. Użytkownicy mogli rejestrować spotkania z klientami z każdego miejsca oraz bez względu na dostęp do Internetu. Aplikacja ta jednak była w pełni zintegrowana z systemem Comarch ERP XL, co oznaczało konieczność jej modyfikacji przy każdej aktualizacji systemu ERP.

Screenshot_1-min

Aplikacja działała offline, to znaczy gromadziła dane lokalnie i synchronizowała się z bazą centralną. Z czasem potrzeby klienta się zwiększyły. Dzięki pełnemu zaangażowaniu Royal De Heus Animal Nutrition powstały rozwiązania dające możliwość tworzenia raportów z wizyt technicznych (wyniki techniczne), które były uzupełnianie przez przedstawicieli De Heus nawet w trakcie wizyt u swoich klientów.

WIĘCEJ MOBILNOŚCI

Gdy De Heus zauważył dużą różnicę w liczbie rejestrowanych wizyt, postanowiono stworzyć mobilną wersję aplikacji. Pierwszym krokiem było przedstawienie wymagań nowej platformy – nie miała ona już tylko rejestrować wizyt, ale również ułatwiać pracę handlowcom poprzez możliwości geolokalizacyjne urządzeń mobilnych oraz większą wygodę (w pracy w terenie wygodniej jest korzystać z tableta).

W 2012 roku polski oddział De Heus postanowił zainwestować w urządzenia mobilne firmy Apple. Grupa Kotrak skorzystała z Frameworku Xamarin, który umożliwił tworzenie aplikacji na platformy mobilne Android i iOS przy użyciu Microsoft .NET.

Aplikacja mobilna iOS odwzorowywała funkcjonalności wtyczki do Outlooka, ale działała na niezależnej bazie danych. Dzięki temu konkretny system ERP nie miał już znaczenia. Do każdej z baz danych utworzona została hurtownia danych, która agregowała dane dotyczące modułu CRMinMove na poziomie bazy CIM oraz druga, operująca na bazie systemu ERP, która agregowała inne dane związane z systemem. Do połączenia aplikacji mobilnej z bazą danych utworzona została usługa WCF, której zadaniem jest wyciąganie danych z bazy CRMinMove, ich wysyłka na urządzenie oraz pobieranie danych z urządzenia.

W tym czasie równolegle wykorzystywany był CRMinMove w wersji dla Outlooka. Żeby zapewnić wymianę danych pomiędzy systemem iOS a Outlookiem, zaistniała konieczność utworzenia dwustronnej synchronizacji między bazami danych CRM i systemu ERP.

CRM in move

ROZWIĄZANIE GLOBALNE

W 2013 roku Grupa Kotrak rozpoczęła pracę nad utworzeniem aplikacji w Outlook, która nie będzie już bezpośrednio powiązana z bazą ERP. Chodziło przede wszystkim o uporządkowanie rozwiązania i jego optymalizację. Dużym ułatwieniem były gotowe mechanizmy w aplikacji iOS, które zostały wykorzystane w tworzeniu wtyczki do Outlooka. Dzięki temu proces synchronizacji aplikacji z bazą CRM oraz autoryzacja zostały wykorzystane bez żadnych zmian, co zaoszczędziło bardzo dużo czasu.

W tym czasie pojawiło się również zapotrzebowanie z siedziby głównej De Heus, która zdecydowała się uruchomić aplikację w innych krajach. Jedyne operacje, które trzeba było wykonać, to analiza wymagań i konfiguracja wartości słownikowych oraz utworzenie modelu integracji danych z systemem ERP. Bardzo dużą przewagą aplikacji był fakt, że nie była ona zależna od systemu ERP, ponieważ w przypadku siedzib klienta w innych państwach system ERP nie był dokładnie taki sam, jak w polskiej lokalizacji. Comarch ERP XL różnił się wersjami, co uniemożliwiłoby zaimplementowanie bez żadnych zmian aplikacji w jej pierwszej wersji. Natomiast w niektórych krajach system ERP pochodził od zupełnie innych dostawców.

W niektórych krajach nie było między innymi możliwości konfiguracji struktury podległościowej, uprawnień do kontrahentów oraz wartości słownikowych z poziomu systemu ERP. Wtedy rozpoczął się etap produkcji administracyjnej aplikacji WEB, która miała działać we wszystkich krajach rozszerzając możliwości konfiguracyjne o dynamiczne kwestionariusze czy uprawnienia do operacji w aplikacjach. W krajach, w których system ERP służył jako Master Data Management, w panelu administracyjnym część funkcjonalności była tylko do odczytu, natomiast te bezpośrednio dotyczące konfiguracji CRM były możliwe do edycji.

W ten oto sposób utworzony został w pełni niezależny system CRM, który mógł być bez większych problemów zintegrowany z dowolnym systemem klasy ERP. Możliwe były wdrożenia CRMinMove w wielu krajach, gdzie De Heus posiada swoje oddziały. Oprócz oddziału polskiego, z CRMinMove korzystają również jednostki biznesowe w Czechach, Brazylii, Wietnamie i Republice Południowej Afryki.

CRM in move

Z czasem, framework Xamarin udostępnił możliwość współdzielenia całości logiki biznesowej między wszystkimi platformami. Dzięki temu Grupa Kotrak jest gotowa do szybkiego utworzenia aplikacji na platformy Android i Windows Phone – wystarczyło utworzyć interfejs użytkownika dostosowany do wymagań konkretnej platformy.

Chcesz wiedzieć więcej?

Jesteś zainteresowany rozmową z naszym ekspertem?  Skontaktuj się z nami!

+48 604 526 261
sprzedaz@kotrak.pl

GRUPA KOTRAK W LICZBACH

klienci oddziały eksperci asysta Grupa Kotrak

GRUPA KOTRAK W LICZBACH

  • 25 LAT NA RYNKU
  • 90 PROGRAMISTÓW
  • 35 KONSULTANTÓW
  • 35 WDROŻENIOWCÓW
  • 7 ODDZIAŁÓW

DZIAŁAMY GLOBALNIE

mapa klienci Grupa Kotrak

DZIAŁAMY GLOBALNIE

  • POLSKA
  • USA
  • ROSJA
  • RPA
  • WIETNAM
  • REPUBLIKA CZESKA
  • BRAZYLIA
  • HOLANDIA
  • NIEMCY
  • WIELKA BRYTANIA
  • IRLANDIA

ARTYKUŁY

Zobacz Ostatnie:

Masz pytania?

Wypełnij formularz

lub zadzwoń

+ 48 604 526 261

Masz pytania?

Wypełnij formularz

lub zadzwoń

+ 48 604 526 261