czym jest omnichannel kotrak

OMNICHANNEL – co to jest i jakie elementy wchodzą jego skład?27 listopada 2018

Dzisiejszy klient to osoba świadoma, której zależy na wygodnych, szybkich oraz elastycznych zakupach dokonywanych w nieograniczony sposób i o każdej porze. Dlatego tworząc zarówno strategię sprzedażową, jak i marketingową, musimy pamiętać o zorientowaniu naszych działań na klienta. To podstawa skutecznej promocji oraz dobrej sprzedaży, także w internecie.

Z naszego artykułu dowiesz się:

Obecnie rynek e-commerce stanowi jeden z ważniejszych trzonów handlu, jednak wciąż spora część decyzji zakupowych to rezultat połączonych ze sobą działań z kilku sfer: online, mobile i sklepowych interakcji. Stąd narodziła się idea omnichannel, wokół której coraz więcej marek buduje swój wizerunek, politykę kontaktu z klientem oraz kanały sprzedażowe. Systemy IT wspierają przedsiębiorców w realizacji tych zadań, wspomagając tym samym wzrost sprzedaży oraz budowanie wizerunku marki i relacji z klientami.

 

Czym jest omnichannel i dlaczego jest takie ważne?

 

Omnichannel najprościej wytłumaczyć jako szereg zintegrowanych rozwiązań i kanałów sprzedaży pozwalających na interakcję sprzedawcy z klientem. Innymi słowy, to zatarcie się granicy między zakupami online i offline.

omnichannel kotrak s.a.

Strategia marketingowa omnichannel zakłada, że niezależnie od wybranej drogi zakupu, doświadczenia klienta będą ze sobą spójne – dzięki zintegrowanym kanałom sprzedaży. Integrację można osiągnąć poprzez wdrożenie rozwiązań zarówno biznesowych, jak i technologicznych, które połączą ze sobą i usprawnią gospodarkę magazynową, obsługę klienta oraz politykę cenową i rabatową. W efekcie uzyskujemy płynny przepływ danych towarowych oraz handlowych, a tym samym system umożliwia kompatybilną współpracę pomiędzy sklepem stacjonarny, internetowym oraz mobilnymi aplikacjami sprzedażowymi.

Wykorzystując różne kanały dotarcia do klienta, zapewniasz swojej firmie wzrost sprzedaży. Wielokanałowość, jaką jest omnichannel, pozwala również zbudować mocną relację z klientem, opartą na zaufaniu, wiarygodności oraz lojalności wobec marki. Im wygodniejsze stają się zakupy dla klienta, tym korzystniej wpływa to na jego przywiązanie do brandu. Dlatego tak istotny jest stały i równomierny rozwój oferowanych kanałów sprzedażowych.

Jak zatem zbudować sprawnie funkcjonujący system sprzedaży zgodny z zasadami omnichannel?

 

Zarządzanie gospodarką magazynową

 

Pierwszym ważnym elementem, jak już wcześniej wspominaliśmy, jest wdrożenie wspólnej polityki magazynowej dla zakupów online i offline. Zintegrowanie systemu rejestrującego sprzedaż z systemem ERP, wspierającym zarządzanie magazynami, pozwala w pełni kontrolować sprzedaż, jak również umożliwia łatwiejsze zlokalizowanie produktów w magazynach i wyświetlanie naszym klientom stanów magazynowych. W ten sposób w szybki sposób mogą dowiedzieć się, w którym sklepie są dostępne wybrane przez nich produkty. Prócz zakupu będą mogli również dokonać rezerwacji produktów w wybranym sklepie stacjonarnym, a jeśli jest on chwilowo niedostępny – zapisać się na alert z powiadomieniem o ponownej dostępności. Taka informacja pozwala na szybszą decyzję o zakupie.

Integracja systemu ERP z programem sprzedażowym umożliwia również lepszą wymianę danych dotyczącą wyników sprzedaży oraz zarządzania promocjami. System wspiera płynność działań na magazynie, przyśpieszając wydawanie sprzedanych produktów oraz ich wysyłkę do klienta. Ułatwia tym samym utrzymanie pełnej kontroli nad całym procesem sprzedaży. Stanowi również zabezpieczenie przed sprzedażą produktów niedostępnych w magazynowych zasobach.

 

Kupuj w Internecie, odbieraj w sklepie stacjonarnym

 

Obecnie zasada click and collect, czyli zrobienie zakupów online i odebranie ich w wybranym punkcie odbioru osobistego (w tym sklepie stacjonarnym), to jedna z istotniejszych kwestii decydujących o wyborze sklepu przez klienta. System e-commerce wspiera nie tylko płynniejsze wydawanie produktów z magazynu, ale również dokonywanie rezerwacji asortymentu dostępnego w sklepach stacjonarnych.

W ten sposób klient będzie mógł dokonać zakupów online i odebrać je w sklepie, jeszcze tego samego dnia. Jest to rozwiązanie zarówno wspomagające sprzedaż, jak i budujące dobrą markę firmy, a tym samym przywiązanie klienta do brandu.

 

Zwroty, reklamacje i wymiany

 

Omnichannel pomaga także w budowaniu wysokiej jakości obsługi klienta i szybkim rozwiązywaniu ewentualnych problemów. Odpowiednio dobrane i zintegrowane procesy technologiczne pozwalają na usprawnienie drogi składania oraz odpowiadania na reklamacje, wymiany i zwroty. System umożliwia chociażby dokonanie zwrotu zakupów online w sklepie stacjonarnym.

Takie rozwiązania pozytywnie wpływają na budowanie wizerunku firmy, jako godnej zaufania. Konsumenci chętniej wybierają sklepy oferujące swobodną realizację procesów reklamacji i wymiany, zarówno w trybie online, jak i offline.

 

Jednolita polityka rabatowa

 

Rabaty oraz akcje promocyjne zawsze stanowią zachętę dla klientów do częstszego odwiedzania sklepów i robienia większych zakupów. Dlatego tak ważna jest spójna polityka cenowa oraz rabatowa dla punktów stacjonarnych i online. System stworzony w myśl zasad omnichannel wspiera te działania, umożliwiając równomierny rozwój wszystkich kanałów sprzedażowych.

Stanowi również bufor bezpieczeństwa, chroniąc przed tworzeniem ofert, które mogłyby się na siebie nakładać, doprowadzając do nierentownej sprzedaży produktów.

 

Pakiet lojalnościowy

 

Program lojalnościowy, to idealne narzędzie do tworzenia angażujących klientów ofert sprzedażowych. Pozwala na zbieranie kluczowych dla działań i strategii marketingowych danych, na podstawie których jesteśmy wstanie stworzyć spersonalizowaną ofertę dla klienta, uwzględniając  m.in. dokonane przez niego zakupy, jak i przeglądane produkty. System tym samym wspiera zwiększenie sprzedaży poprzez dokładne dopasowanie oferty do potrzeb konsumentów.

Program pozwala również na przechowywanie dowodów zakupów w bazie elektronicznej, ułatwiając tym samym składanie i realizację reklamacji, wymiany lub zwrotów. To kolejny filar budujący pozytywny wizerunek marki, poprzez podnoszenie jakości obsługi i szybkie rozwiązywanie problemów.

 

Podsumowanie

 

Rozwiązania omnichannel mają na celu nie tylko zwiększenie przychodów marki, ale również zbudowanie jej wizerunku. Lepsza sprzedaż opiera się tutaj na solidnie wypracowanych relacjach z klientami. Szybki i prosty kontakt z obsługą, wygodny dostęp do asortymentu zarówno w wersji online, jak i stacjonarnie oraz płynne i bezproblemowe rozwiązywanie problemów zachęcają do kolejnych zakupów.

Sprawdź, w jaki sposób możemy wesprzeć działanie Twojego sklepu!

Wypełnij formularz, a my oddzwonimy do Ciebie:



Imię i nazwisko

Adres email (wymagane)

Telefon (wymagane)

Wiadomość

Wpisz kod zabezpieczający: captcha

Wyrażam zgodę na przetwarzanie przez KOTRAK S.A. moich danych osobowych zawartych w niniejszym formularzu, w zakresie przekazywania informacji o produktach i usługach oferowanych przez KOTRAK S.A. związanych z zadanym pytaniem, uzyskaniem odpowiedzi na zadane pytanie, jak również wyrażam zgodę na otrzymywanie za pośrednictwem poczty elektronicznej, telefonu istotnych informacji dotyczących produktów i usług KOTRAK S.A. zgodnie z treścią mojego zapytania.

Przeczytaj całą treść zgody...

Napisz komentarz

Zobacz inne wpisy: