case-study-min

case-study-min

CASE STUDY – NASZE WDROŻENIA

Farlek

Branża:
Farmaceutyczna

Wdrożyliśmy:

  • Dedykowana aplikacja, platforma B2B

Farlek

Farlek sp. z o.o. działa na rynku jako hurtownia produktów farmaceutycznych. Pośredniczy w dostarczaniu leków od producentów lub podmiotów odpowiedzialnych do aptek, a także zajmuje się tworzeniem ulotek reklamowych na potrzeby producentów farmaceutyków. Farlek posiada również własne produkty, które dystrybuuje na rynek polski.

Wybrani partnerzy biznesowi:

Apteki:

Artfarm W. Frydrych sp.j. – woj. małopolskie– sieć 7 aptek działających na terenie kilku województw. Wnioskodawca współpracuje z partnerem od momentu rozpoczęcia działalności hurtowni farmaceutycznej. Partner planuje dalszy rozwój (na ten moment kolejne 2 placówki)

PROLEK sp. z o.o. – woj. małopolskie– sieć 7 aptek działających na terenie trzech województw. Wnioskodawca współpracuje z partnerem od momentu rozpoczęcia działalności hurtowni farmaceutycznej.

Producenci leków:

Novartis Polska sp. zo.o. – woj. mazowieckie – międzynarodowy koncern farmaceutyczny.

Asa sp. zo.o. – woj. opolskie – lider na rynku suplementów diety i kosmetyków medycznych.

Adamed sp. zo.o. – woj. mazowieckie – wiodący polski koncern farmaceutyczny działający m.in. na rynku leków nowej generacji

Drukarnia:

APGRAFIX – woj. małopolskie – drukarnia, producent reklam. Wnioskodawca współpracuje z partnerem od momentu rozpoczęcia swojej działalności.

SYTUACJA PRZED WDROŻENIEM

W okresie poprzedzającym implementację rozwiązania zaproponowanego przez Grupę Kotrak, proces zamawiania leków był w większości połączeniem metody elektronicznej oraz ręcznej – telefonicznej (opierając się wyłącznie o doświadczenie i wiedzę aptekarza).

Dotychczasowy model pracy nie umożliwiał prawidłowego wsparcia w procesie decydowania i potrzebach dotyczących ilości zamawianych leków. Skutkowało to nieefektywnym zarządzaniem stanami magazynowymi, a co za tym idzie zwiększało koszty działalności.

Procesy dotyczące przekazywania dokumentacji pomiędzy firmą, a jej partnerami oraz w ramach procesu obsługi kadrowo-księgowej (przekazywanie do biura rachunkowego) odbywały się w formie papierowej.

Tradycyjna forma wysyłki dokumentacji generowała niepotrzebne koszty oraz czas.

ZASTOSOWANE ROZWIĄZANIE

Ze względu na postawione cele, zaprojektowana została przez Grupę Kotrak dedykowana platforma elektroniczna, składająca się z 8 modułów funkcjonalnych:

  • Moduł zamawiania leków

odpowiedzialny za generowanie zamówień na leki w hurtowni farmaceutycznej. W ramach modułu powstał także innowacyjny mechanizm elastycznej alokacji rabatów.

  • Moduł wirtualny magazyn ulotek

zawierający bazę danych autoryzowanych przez producentów leków, wzorów ulotek promocyjnych. Dzięki integracji z systemem apteki na ulotce automatycznie wstawiana jest właściwa cena.

  • Moduł obsługi wydruków (integracja z drukarnią)

odpowiada za integrację systemu apteki z drukarniami, które będą otrzymywać zlecenia bezpośrednio do swoich systemów.

  • Moduł obsługi przesyłek (integracja z brokerem kurierskim)

zawiera funkcjonalność przekazującą informację o czekającej na odbiór w drukarni przesyłce, zawierającej ulotki przeznaczone do ekspozycji w aptece.

  • Moduł raportowy

umożliwia automatyczne i cykliczne generowanie raportów oraz zestawień przy użyciu wymiarów takich jak nazwa leku, nazwa partnera czy okres.

  • Moduł ERP

umożliwi aptece lepsze zarządzanie magazynem m.in. dzięki wykorzystaniu informacji o trendach i sezonowości. W celu zapewnienia lepszej jakości danych do prognoz, zostały do nich wykorzystane także zanonimizowanie i zagregowane dane z innych obsługiwanych aptek.

  • Moduł baza danych:

Moduł bazy danych jest niezbędny do funkcjonowania pozostałych modułów systemu – zawiera on bowiem dane o zdarzeniach, które wystąpiły za jego pośrednictwem.

  • Moduł księgowo-rozliczeniowy:

pozwoli na automatyczne generowanie dokumentów, a następnie przesyłanie ich pomiędzy zintegrowanymi systemami Wnioskodawcy i jego partnerów.

Dedykowana platforma elektroniczna ma przede wszystkim umożliwić partnerom biznesowym firmy Farlek osiąganie przewagi konkurencyjnej na regulowanym rynku. Będzie to możliwe dzięki udostępnieniu im dwóch narzędzi marketingowych:

  • systemu zamówień z elastycznym rabatem, który pozwoli na efektywne konkurowanie ceną
  • systemu wspierającego jedyne legalne narzędzie komunikacji marketingowej, jaką są ulotki producentów leków

Firma Farlek zaplanowała dodatkowo wdrożenie modułów wspierających działanie funkcji pomocniczych takich jak obieg dokumentów księgowych czy też raportowanie.

KORZYŚCI BIZNESOWE

  • Automatyzacja procesów
  • Umożliwiene partnerom biznesowym uzyskania przewagi konkurencyjnej na rynku, dzięki odpowiednim narzędziom marketingowym
  • Obniżenie kosztów zwiazanych z wysyłką dokumentów
  • Efektywniejsze zarządzanie magazynem

Chcesz wiedzieć więcej?

Jesteś zainteresowany rozmową z naszym ekspertem?  Skontaktuj się z nami!

+48 604 526 261
sprzedaz@kotrak.pl

GRUPA KOTRAK W LICZBACH

klienci oddziały eksperci asysta Grupa Kotrak

GRUPA KOTRAK W LICZBACH

  • 25 LAT NA RYNKU
  • 90 PROGRAMISTÓW
  • 35 KONSULTANTÓW
  • 35 WDROŻENIOWCÓW
  • 7 ODDZIAŁÓW

DZIAŁAMY GLOBALNIE

mapa klienci Grupa Kotrak

DZIAŁAMY GLOBALNIE

  • POLSKA
  • USA
  • ROSJA
  • RPA
  • WIETNAM
  • REPUBLIKA CZESKA
  • BRAZYLIA
  • HOLANDIA
  • NIEMCY
  • WIELKA BRYTANIA
  • IRLANDIA

ARTYKUŁY

Zobacz Ostatnie:
Grupa Kotrak wyróżniona przez ELZAB!

24 lutego 2017 Magda Urbanowicz

Zweryfikuj poprawność JPK w systemach Comarch ERP

5 kwietnia 2017 Magda Urbanowicz

Masz pytania?

Wypełnij formularz

lub zadzwoń

+ 48 604 526 261

Masz pytania?

Wypełnij formularz

lub zadzwoń

+ 48 604 526 261